24 jun 2009

groentenpap

 

 
Vandaag ging het weer niet zo goed met Mats. Huilen, huilen en niets hielp om hem getroost te krijgen. Is het de medicatie die nu pas echt uitgewerkt is,(gestopt van vrijdag) een groeispurt of gewoon een slechte dag? Omdat ik het niet meer wist heb ik hem een klein beetje groentenpap gegeven. Het is vroeg, maar bij Lenne en Roos ben ik ook begonnen op 3 maanden omdat ze dat nogal eens aanraden bij refluxbaby's. (De verpeegster van K&G raadde me zelfs aan vanaf 2.5 maand, maar mijn KA zei ten vroegste 3.5 maand te starten. Drie maanden is de gulden middenweg zeker.)Ik had zoiets van, als het met groenten betert, hoef ik ook geen medicatie meer te geven en dat lijkt me nog altijd beter. Nu, het ging er echt heel vlotjes in, zeker voor een eerste keer. Hij was heel voldaan, maar na een uurtje begon hij nog harder te krijsen, waardoor ik toch de indruk krijg dat het te vroeg is voor hem en ik best toch nog een weekje of twee wacht om het nog eens te herhalen. Het zal voor mezelf ook beter zijn eens we met fruit en groentenpapjes kunnen beginnen. Ik zie er met de dag slechter uit en heb soms het gevoel dat ik elk moment van mijn benen kan gaan, de BV en de nachtelijke onderbrekingen vergen toch veel energie.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

inge zei

Bweuk, ik ken dat gevoel van complete uitputting. Ik heb er met Fran ook lang mee rondgelopen. Mag je de medicatie niet meer geven? Lijkt me al zo snel om te stoppen... Hier hebben ze het beide toch tot een maand of 8 gehad. Bij Fran ben ik ook op 8 weken van pure ellende met groentenpap begonnen. Heb nooit het gevoel gehad dat het ook maar iets uithaalde... Ik zou dat niet meer doen.
Hopelijk snel beterschap... Kan je hem niet eens uitlenen voor een nachtje ofzo, zodat jij kan bijslapen?

Geerts Family zei

Ik heb je verhaal een klein beetje gevolgd. Hier hetzelfde verhaal. Kato (9maart geboren) krijste van de 1ste nacht in ziekenhuis tot welgeteld 13 weken. Alles geprobeerd van hangmat tot zantac, van darmonderzoek tot zuurtemeting. 3 maal per week bij kinderarts en osteopaat. Wat hier als een klein wonder onthaald werd is Digimel, iets wat je zonder voorschrift bij apotheker kan halen, voor een zachtere vertering. Succes nog!

Mira zei

Hou de moed er in! Het is heel vermoeiend die nachten. Maar ooit zal Mats je hiervoor dankbaar zijn!! Drinkt hij al van een flesje? Of ziet papa dat niet zitten? Volgens Raf ben ik ook de enige die Yana stil krijgt...