16 mrt 2007

de tuin, deel2

nee, dit is niet onze tuin, i wish (orshoff Neerglabbeek)

Bij het ontwerpen van een woning of inrichting, is het 'less is more' principe mijn basisregel, maar dat geldt niet voor het ontwerpen van een mooie tuin vind ik. Ik hou niet van strakke, geometrisch opebouwde tuinen, een tuin moet er natuurlijk uitzien. Ondertussen ben ik erachter gekomen dat bij het maken van deze zogenaamde 'verwilderde' tuinen meer kennis van zaken nodig is dan op het eerste zicht laat blijken. Zo was ik vorig jaar al eens begonnen met een stukje in te richten volgens dit 'principe', met als resultaat...een écht verschrikkelijk lelijk uitziende border, als de plantjes al bleven leven tenminste haha.. verwilderd is dus niet gelijk aan: vanalles wat je mooi vind bij elkaar planten en laat maar groeien.
Dus, ben ik begonnen met het lezen van tuinboekjes, op internet wat rondsnuiven en bezoekjes aan mooie tuinen zoals op foto. Ik heb geen zin om een tuinarchitect onder de arm te nemen, ten eerste: te duur en ten tweede: mijn trots, ik doe dat graag allemaal zelf . En hopelijk lukt het mij nu een beetje beter.
l

Geen opmerkingen: