2 jul 2007

aan de fles


Een kleine week al drinkt mijn meid flink aan haar flesje. Een nieuwe speen zorgde voor de 'GROTE' doorbaak. Ze heeft geen drie kwartier meer nodig om een miezerige 10 cc uit haar fles te kunnen lurken. Een tafereel wat altijd eindigde met het nodige gekrijs om haar uiteindelijk 'tevreden' terug aan de borst te hangen.
Maar een half jaar borstvoeding vind ik lang zat genoeg, al vind ik de nadelen bijlange niet opwegen tegen de voor(oor)delen. Een gedachte die vooral morgens, wanneer ik met slaperige ogen mijn cupjes poeder probeer te tellen door mijn hoofd dwarrelt.
Noem het een flauw excuus, toch zijn het socio-culturele factoren die de doorslag gaven voor mijn besluit. Ik vind het ergens niet passen wanneer een uit de kluiten gewassen baby aan je borst hangt, dat zie je in Afrika maar niet (of weinig) in deze 'Westerse' wereld. Toch voel ik me een klein beetje verraden door deze kunstmelk, het is immers toch een hele tijd dat ik zorg moest dragen voor mijn lichaam om haar te doen groeien. Voor het eerst heeft zij en vooral IK dat nu los gelaten.

Geen opmerkingen: