29 aug 2007

WIE ZIJN JULLIE? MAAK JE BEKEND

Een tijdje geleden installeerde ik een teller op de blog, gewoon uit curiositeit, en ik was verwonderd (zelfs verschrokken) van het aantal lezers wat er elke dag passeert, want inderdaad, van een aantal mensen weet ik wel dat ze af en toe eens op mijn site langskomen, ook al reageren ze niet rechtstreeks via de blog, maar er zullen er vast ook wel een aantal tussen zitten waar ik het niet van weet of die ik niet ken.
Nu deden gisteren een aantal blog-collega's een speciale oproep:

Voor de echte ontlurkingcampagne een tijdje terug was ik te laat. Daarom deze oproep: Wie zijn jullie en wat zorgt ervoor dat jullie telkens weer terug komen lezen? Dit is een oproep aan alle zwijgzame lezers.

Dus eigenlijk is dit een oproep aan alle onbekenden, aan mijn ouders, mijn ooms en tantes, oud-studenten, verre kennissen, nichten en neven, toekomstige werkgevers en ex-collega’s. Aan alle toevallige passanten en stille aanbidders, aan de verlegenen en de digibeten, aan iedereen die reageren maar stom vindt, aan iedereen die niet durft, iedereen die niks te zeggen heeft en iedereen die mij leest.

Maak je bekend. Vertel mij voor één keer dat je meeleest. Klik op het woordje ‘reacties’ onderaan dit stukje en zeg het: ‘Ik lees mee’. Liefst met (schuil-)naam. Eventueel voorzien van hobby’s en andere geheimen.

Voor meer uitleg over lurken, zie hier het stukje in Wikipedia over lurkers.

Weet je niet of je een lurker bent? Welnu, dat is gemakkelijk na te gaan. Lees je mijn weblog of andere weblogs zonder je ooit te mengen in de reacties? Vind je reageren stom? Weet je niet eens hoe dat moet, reageren? Grote kans dat je een lurker bent.

In dat geval: doe mee, licht een tipje van de sluier op! Ik wil hier een lijsje van reacties zien groeien!

2 opmerkingen:

Lieze zei

tis ikke, lieze, ik heb wel al eerder een reactie gepost, maar ge kent me wel hè!

vind het super om je verhalen te lezen!

groetjes
Lieze, Cem en Cobe en peter

saarrah zei

Hoi ,
Ik ben Sarah en ben hier terechtgekomen via Annouk haar blog.
Af en toe kom ik hier ook eens neuzen :-)

Sarah,mama van Norah ,Eva* en spruit op komst.