20 dec 2007

I AM LEGEND

Twee films zien in een half uur tijd, om dan naar buiten te gaan om een gluhwein te gaan drinken. Nog nooit heb ik zo een gevarieerd avondje Cinema gehad. Het was alweer even geleden dat Fien en ik nog naar de film waren geweest. Ik had dinsdag langs mijn neus weg een voorstukje gezien van I AM LEGEND, en films met Will Smith zijn me altijd wel bevallen. We waren een beetje te laat, en dus werd het die film. Maar die was SPANNEND, zo spannend zelfs dat Fien dacht dat ze elk moment zou moeten bevallen als dat zo bleef doorgaan. Ik voelde de baby ook rondjes draaien in haar buik. Oren dichthouden en jas voor de ogen, was al snel niet meer genoeg. Het verschil tussen stiltes en een oorverdovend geluid was zo groot, dat ik me zelfs zou verschrikken indien er een olifant op mijn oren had gezeten.
Een beetje praten om haar af te leiden, was optie nr 2 maar na 5 minuten tikte de persoon 2 zitjes langs me op de schouders om te vragen of we niet wat stiller konden zijn. En dus werd het de pijnlijke optie nr 3: spullen bijeenzoeken en afdruipen. Damned. (dat wordt film copieren en thuis verder kijken) . Zeven maanden
zwangerschap is natuurlijk te kort om te bevallen en ik wou niet de schuldige zijn voor een vroeggeboorte.
Dan maar een filmpje van een heel ander genre: Enchanted. Het enige aanknopingspunt wat we daar hadden was de knappe verschijning van Patrick Dempsy, dé reden waarom we al 2 jaren naar Grey’s anatomy kijken. Maar Enchanted bleek ook de reden te zijn om na een kwartier al af te kikken van diezelfde persoon. Pratende eekhoorns, een verschrikkelijk hoog Efteling gehalte bleek net iets te veel contrast te zijn met film nr 1, hier zou ik nog geen 10 minuten naar kunnen kijken. Gelukkig kwam de pauze en konden we snel vluchten van wat een geslaagde filmavond zou moeten worden. Ik denk niet dat Fien ooit nog met me meekomt, haha

Geen opmerkingen: