5 jan 2008

2007

Tweeduizendenzeven ligt alweer vijf dagen achter ons. Aan de bar van ons kerstfeestje vroeg een collega vroeg me welke mijn 'goede voornemens' waren voor het nieuwe jaar. Mmmm, een moeilijke? Ik had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht. Ik rook niet, ik drink weinig, ik ben nog steeds niet te dik, dus een cliché antwoord op deze al even 'cliché vraag' kon ik niet direct kwijt. Toch heb ik in de kerstvakantie even de tijd genomen om er bij stil te staan, alsof deze periode ons er bijna toe dwingt. Wat was goed, wat kan beter en wat moet er helemaal veranderen?
2007 stond vooral in het teken van de opvoeding van mijn nieuwe dochtertje. Ik ben blij dat ik heb besloten om minder te gaan werken. Ik heb echt het gevoel gehad dat ik niks gemist heb dit keer en dat geeft me een goed gevoel. Toch ben ik er nog steeds niet echt van overtuigd of ze er op mijn werk ook zo over denken.
Dit is mijn conclussie in een notendop:
Privé: Meer vrije tijd. Alhoewel ik meer thuis ben, toch slorpt het huishouden nog veel te veel tijd op. Ik wil dit jaar een poetsvrouw, voor een paar uurtjes. Dan loop ik tenminste niet constant als een gestresseerd konijn door het huis, en kan alles een beetje rustiger verlopen.
Werk: Ik werk al zeven jaar op dezelfde plaats en ben relatief tevreden. Toch knaagt er nog steeds iets. Heb ik met mijn opleiding niet meer mogelijkheden? Zelf heb ik mijn hoofd er al meermaals over gebroken en kom er niet echt uit. Volgende week start ik met loopbaanbegeleiding. Wat het antwoord of de conclussie ook zal zijn, ik wil weten wat ik echt wil doen en er voor gaan. Misschien zit ik goed waar ik zit, misschien ga ik iets totaal anders doen. 2008 is zoeken naar een antwoord... Al bij al ben ik voor 90% tevreden als ik volgend jaar kerst met dezelfde personen mag vieren en liefst nog met een paar boelekes bij. (maar niet meer van mij, haha)
Happy NEW YEAR EVERYONE!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop ook in 2008 een antwoord te krijgen op die 'ander werk/geen ander werk/richting-vraag.. Van begin tot het einde van 2007 zat ik met dat dilemma en ben er nog steeds niet uit.
Groetjes van je collegaatje E.

evy en co zei

Ja, in jouw geval zou ik zeker twijfelen. Je hebt ook het voordeel in Hasselt te wonen en makkelijker werk kan vinden. Het is tch ook een hele rit hé.
Ook succes ermee, hé!