17 feb 2008

fotografe

Een tweetal maanden volg ik al loopbaanbegeleiding. Het komt er op neer dat ik al honderden IQ testen en persoonlijke interesse vragen heb moeten oplossen. Om op deze manier een profiel te krijgen wat voor mij de ideale job zou zijn. Aangezien ik niet echt mijn plooi vind met mijn studierichting, begon ik zelfs daar over te twijfelen. Maar tot nog toe blijkt dat een creatieve richting toch wel echt mijn ding is. Alleen moet ik er nog de juiste invulling aan kunnen geven.
De meest ideale job volgens mijn profiel kwam uit bij 'fotografe'. En daar kan ik me echt wel in vinden.(hé bart, begrijp je nu waar die obsessie vandaan komt,haha..). Vervolgens antropologe en op de derde plaats architect.
Dus is het een beetje nutteloos om mijn gading in een compleet andere richting te gaan zoeken. De volgende stap gaat zijn: kiezen of ik van job ga veranderen (wat werk/gezin haalbaar is) of eventueel terug in bijberoep iets te doen. Ik heb me alvast ingeschreven voor een cursus 'kleuradviseur', omdat dat aansluit bij mijn opleiding. Het eerste half jaar heb ik vrijstelling, en kan in september instappen. Photoshop en illustrater staan ook nog op het programma. En dan zullen we wel zien.

Geen opmerkingen: