29 sep 2008

bakerpraatjes

Ga je vragen wat het wordt? Deze vraag is me al meermaals gesteld. Ik moet toegeven, ze is natuurlijk ook al door mijn hoofd gegaan. Ik weet het nog niet, maar ik heb nog een week of 5 om erover te twijfelen. Maar ik mag nu reeds van geluk spreken, twee keer had ik een lichte voorkeur, ok, ik geef toe, bij Roos misschien een grote voorkeur:-),voor een bepaald geslacht en tweemaal is mijn wens, samen met mijn voorgevoel, uitgekomen. Mijn koningswens is eigenlijk al volbracht. Nu heb ik ook een voorkeur, maar die ga ik lekker niet verklappen, iedereen heeft toch een voorkeur, niet?
In de eerste plaats wil ik een gezond kind. Ik weet het, het is een torenhoog cliché, maar 2 gezonde kindjes geven jammer genoeg geen garantie op een derde gezonde baby. In de tweede plaats wil ik een rustig kindje. Met al twee opgroeiende (lees: drukke) bengels is dat mooi meegenomen wil ik heelhuids de eerste jaren doorkomen. Maar toch vind ik het altijd leuk om de bakerpraatjes te lezen en uit te testen.
Ik zet mijn feiten even op een rij:
Lenne:
MOE, MOE, MOE
Misselijk (hing bijna dagelijks boven de pot, voor zover ik die op tijd kon vinden toch)
humeurig
eetgewoonte: Zin in groentesoep, fruit, kortom: ben in mijn leven nog nooit zo gezond bezig geweest.
uiterlijk: buik naar voren, voor de rest vrij normaal
9,5 kg bijgekomen
Chinese horoscoop: jongen (uitgekomen)

Roos
MOE (vooral de eerste maanden, de laatste 4 maanden had ik platte rust, als je dan nog moe bent, klopt er iets niet:-) )
Niet misselijk
humeurig
eetgewoonte: Zin in snoep, kilo’s chocolade, vettig eten; kortom: troep
buik naar voren, maar overal dikker, veel vocht, mijn enkels waren bijna even breed als mijn heupen:-)
22 kg bij gekomen (ik weet het)
Chinese horoscoop: meisje (uitgekomen)

Baby
MOE, MOE, MOE (mijn drukker leven, dochter die niet wil slapen, zal daar ook voor iets tussen zitten)
Soms misselijk, maar heel doenbaar (1 maal boven de pot gehangen)
Humeurig (zou dat mss mijn karakter zijn?)
Eetgewoonte: niets speciaal, meestal gezond, maar totaal geen eetbuien, zowel geen gezonde als ongezonde. Ben nog niets bijgekomen. (14weken+3 dagen)
uiterlijk: Gezicht vol rode, droge plekken, bleek (kortom; ik zie er niet uit)
Chinese horoscoop: meisje

Nu is het aan u. Wat denkt u? Geef me uw voorspelling, samen met een datum (vermoedelijke bevallingsdatum: 4 april2009) en degene die er het dichtst bijzit krijgt een eervolle vermelding op de dag van de geboorte! Als dat niet schoon is.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Aangezien ge zelf zegt dat je er niet uit ziet, ken ik nog een bakerpraatje :
"een jongen GEEFT je schoonheid, een meisje NEEMT je schoonheid".

Een meisje dus volgens mij en op 1 april :-)

Kim

Anoniem zei

ik denk ook een meisje op 25 maart 2009!ik ben benieuwd,spannend!

groetjes ann

Lieze zei

Ik gok ook op een meisje, 6 april...

Ook omwille van meisje neemt je schoonheid...
Niet zo misselijk...

En de chinese horoscoop...

En 6 april... het gaat je vrij goed... dus die gaat langer blijven zitten dan verwacht...

evy en co zei

zal ik zelf ook een voorspelling doen, ik weet het immers ook nog niet hè: een JONGEN: omdat iedereen er meestal altijd compleet langs zit met zijn voorspellingen. En omdat me dat het meeste kopzorgen bezorgd om de kamers om te bouwen. (heb maar 2 kinderkamers.
datum: 1 april: ik heb wel iets met vreemde data (zoals Roos: 31 december). 15 april, lenne's verjaardag zou een beetje te gortig zijn om dan nog rond te lopen, maar wie weet.

Lowie, Amelie, Davy & Birgit zei

ik gok op een jongen met als geboortedatum 5 april 2009.
Birgitte