2 mrt 2009

nog 33 dagen

Al vijf weken ben ik thuis na mijn ziekenhuisopname. Alhoewel de tijd vliegt met de 2kids en het huishouden, begin ik het toch een beetje beu te worden. Huismoeder zijn zou ABSOLUUT niks voor mij zijn. Ik mis de sociale contacten, mijn mobiliteit (ben net een waggelende eend met ogenschijnlijke overvolle blaas (ja, zeker, hmm)die hooguit 100 meter kan lopen zonder rustpauze in te lassen omdat de harde buiken dan al terug komen. En voor een shopaholic, en iemand die graag eens weg gaat is dat een klein drama) en het eens iets anders doen dan poetsen, koken en voor de kinderen zorgen.
De gekende 'nestdrang' heeft zijn weg dan ook tot bij mij gevonden, waarschijnlijk voor een stuk uit verveling. In mijn zwangerschap van Roos heb ik daar nochtans geen/minder last van gehad. Bij Lenne al zékèr niet want toen woonden we nog in een huurhuis. (of heeft dat daar niks mee te maken?) Mijn huis is nog nooit zo zuiver en opgeruimd geweest als vandaag:) Nu, ik moet toegeven, het kon ook wel eens een goei beurt gebruiken want dat bleef uit tijdsgebrek ook altijd maar liggen. Maar welk normaal mens heeft ook zin om 36 kasten één voor één te gaan opruimen?? Leve de op hol geslagen hormonen!
Alles wat er moet gebeuren is ook bijna klaar, mijn koffer is gepakt, het bedje staat klaar, een buurmeisje heeft me een park uitgeleend, gisteren heb ik de bugaboo weer omgetoverd tot wieg. Ik heb er een nieuwe kap op gezet, aangezien deze volledig was afgeschoten van de zon en nu ziet hij er weer als nieuw uit, klaar voor de volgende 4 jaren. Dan mag hij na 10 jaar trouwe dienst uit elkaar vallen:) En zal ik mijn zakjes weer zelf mogen dragen:) Het kaartje ligt klaar bij de drukker en woensdag kan ik de suikerbonen gaan halen om in elkaar te steken. En dan is het wachten geblazen...

5 opmerkingen:

PAnnouk zei

Nog een goed maandje ... als je dat haalt tenminste ;o) Ik ben eens benieuwd naar die 3de kapoen van jullie.

Moet Roos haar bugaboo (oh heimwee naar onze rode!) voor goed afstaan? Heb je nog een andere koets voor haar of stapt die overal vrolijk mee? Ik kan maar geen afstand doen van de tweelingkoets (of is het afstand van de babytijd?).

Je bent niet de enige die vandaag haar huis een beurt heeft gegeven na een weekje vakantie. Ik ben niet zwanger en kuiste zelfs de luster vandaag!!!

annava zei

Leeeuk! Die nieuwe header is ook heel erg moooi!

evy en co zei

Ja, ik vond het destijds ook jammer dat ik de wieg terug moest vervangen door de buggy. Roos heeft er maar 3 maanden in gelegen, toen trok ze zich al omhoog omdat ze wou kijken. Nooit gedacht dat ik de wieg nog eens moest gebruiken, dan had ik het wel wat vlotter vervangen:) Ik heb nog een plooibuggy, daar zal ze het nu mee moeten doen, maar ik rijd daar niet zo graag mee.Eens de wieg weer wordt vervangen door de buggy kunnen ze er allebei in. Ik heb een draagzak gekocht, omdat ik het niet zag zitten om ook een dubbele buggy te gaan kopen, daar geraak ik de berg toch nooit mee omhoog. Zo kan ik nog met hen twee op stap om Lenne van school te halen bijvoorbeeld.

Ja, ik ben ook weer bezig, de oven ziet er weer spik en span uit, heb zelfs de dampkap half gedemonteerd.
Ik word nog een echte!

Lieze zei

ge hebt da goe gearrangeerd...
alles netjes klaar, you're ready steady go!!!!

ben echt benieuwd naar brusje!!!

Anoniem zei

Kaartjes bij de drukker.. dat betekent dat je een naam gevonden hebt ;o)
Ik ben benieuwd!!

Groetjes
Ellen