28 apr 2009

inbakeren

 

hele dagen loop ik rond met Mats in de draagdoek. Ondertussen kan ik al eten maken, opruimen en zelf het gras afdoen terwijl ik met hem rondsleur. Toch is dat niet altijd gemakkelijk, strijken bijvoorbeeld is veel te gevaarlijk. Daarom doe ik er bijna een hele dag over om een mandje gedaan te krijgen. Of wanneer hij dan toch eindelijk stil is, ga ik gelijk een gek tekeer:) Ik kan er niet tegen om hem te laten schreeuwen. Vijf à tien minuutjes lukt dat wel, maar hij huilt zo hard dat het door merg en been gaat en ik hem weer oppak omdat mijn moederhart breekt.
Nu ben ik aan het lezen over inbakeren en blijkbaar helpt dit ook bij huilbaby's want Mats heeft idd heel veel moeite om in slaap te geraken. De enige manier is op mijn arm rechtop. Heeft er iemand soms ervaring met de puckababy inbakerdoek, die mag me dat altijd laten weten? Of eender welke andere manier, mss dat het baad. Ik kan het bijna niet geloven maar op deze manier viel hij in slaap, alleen is een fleece te warm en moet ik een andere (veilige)optie zoeken.
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

inge zei

Rechtop mag zeker. Voetjes dan wel als een kikkertje onder zich, en zo rechtop in de draagdoek (dus niet de voetjes er door steken of er uit laten bungelen. Zo draag ik dat kindje in de crèche ook. Ik kwam vandaag om half 2 binnen. Kindje was al aan het huilen van 10 u. Ik heb m in de draagdoek gezet, hij protesteerde heel fel! Ben met m naar buiten gewandeld en nog geen 10 stappen verder lag hij in dromeland!!!! Hij heeft geslapen tot 15u30!

Lieze zei

en in een katoenen doek inbakeren?
is minder warm... want ik denk dat dat zowiezo warm is??? nie???
maar dat deden ze vroeger al om de kinderen goed te doen slapen, dus zeker het proberen waard...

Mira en Robe zei

Hey Evy,

inderdaad, inbakeren doet wonderen. Ik deed dit ook bij Mira...en met succes!
Als je graag nog meer over inbakeren wil lezen, raad ik je het boek van Ria Blom aan of meer info kan je vinden op www.debakermat.nl!

Groetjes,

Debora

Anoniem zei

Bij Fleur hebben ze dat in het ziekenhuis ook gedaan omdat ze nooit wou slapen in dat ziekenhuisbedje. Ik noemde haar toen "mijn suikerboontje" :-)
Het hielp alleszins, alhoewel de verpleegsters me vertelden dat ik het echte "inbakeren" best niet op eigen houtje probeerde, omdat je dat blijkbaar ook verkeerd kan doen.
Eenmaal thuis wikkelde ik haar gewoon in een deken en dit hielp ook al.
Ik zou dan zo'n hydrofiele luier proberen, is toch frisser dan een fleece.

Groetjes Kim