14 mei 2009

vervolg

Met weinig zin, maar omdat Mats weer de hele dag aan het krijsen was, zijn we maar weer naar Diepenbeek naar de osteopaat gereden voor een sessie van 1 minuut. Omdat hij zich daar ook van zijn beste kant liet zien, kregen we toch al iets meer aandacht, nml 1 minuutje langer en een flesje 'flower essence' waarvan ik hem 2x2 druppels moet geven. Tja, baat het niet, dan schaad het niet. Volgende week volgt het uitgebreid onderzoek.
Vandaag zijn we dan naar de kinderarts geweest voor verder onderzoek. Na een gewone controle heeft hij een echo genomen van de buik maar hier zag hij niets abnormaals. Maar reflux kan je met een echo niet altijd zien. Daarom moeten we maandag voor 24 uren naar het ziekenhuis voor een PH-metrie. (Nog maar eens, dat is al mijn derde opname van dit jaar.) Via een buisje door de neus wordt de zuurtegraad gemeten in zijn slokdarm, om zo te achterhalen of het over reflux gaat of niet. Anders zal bijkomend onderzoek gedaan worden naar waarschijnlijk koemelkallergie. Omdat hij borstvoeding krijgt zal ik dan mijn voeding moeten gaan aanpassen. Gelukkig ben ik al niet zo een melkdrinker of zuivelliefhebber.

4 opmerkingen:

annava zei

Pff, klinkt toch allemaal best zwaar. Ik blijf mee hopen op oplossingen!

PAnnouk zei

Oh meid ik hoop snel dat je Matsje-patsje-kevertje zijn blije lach meer en meer gaar ruilen voor zijn gehuil. Niet makkelijk allemaal ...

Karen zei

Hopelijk weet je na die Ph-metrie meer en is Mats snel geholpen... Ik duim mee!

Mira zei

Dag Evi,

We hadden er zondag graag bijgeweest maar het was niet gelukt, sorry! Vond het thans wel jammer. Maar blijven jullie zeker verder volgen via het blog. Hopelijk mag Mats gauw een vrolijk kereltje worden zonder pijn.

Groetjes