28 sep 2009

en hoe is het nog met ..


lenne?
De eerste maand achter de schoolbanken zit er alweer op. De woordjes Ik, Roos, maan, vis en sok kunnen we ondertussen al lezen en schrijven. De juf heeft haar klas zelfs al meer dan 2 weken verlaten met een 'burn out'. Negenentwintig zesjarigen leren lezen en schrijven is misschien ook wel een beetje vermoeiend. Ondertussen doet een pas afgestudeerde juf de vervanging en hoop ik dat ze de klas een beetje baas kan.
Vorige week won hij de derde plaats van de veldloop en hij was zo fier als een gieter. Voetballen gaat hem ook nog steeds goed af.
Roos?
Met volle spurt loopt ze elke morgen enthousiast de speelplaats op, om dan rond te kijken wat ze er ook alweer moest komen doen. Maar ze doet het goed, onze plantrekster. Vorige week is ze zelfs al 2 volle dagen naar school gegaan, met boterhammekes en alles. Ja, ze word groot, onze meid.
Mats?
Sinds vorige week zijn we overgestapt van BV naar flesjes en dat komt mijn nachtrust alleen maar ten goede. De overgang was een beetje bruusk, maar door mijn keelontsteking heb ik drie dagen niet kunnen eten en kon ik me niet voorstellen dat er nog iets voedzaams in mijn melk zat:)
Zijn repertoire dezer dagen bestaat voornamelijk uit:
Kirren, op de zij proberen draaien, naar alles grijpen wat hij tegenkomt om het vervolgens in zijn mond te steken. Het liefst van alles gaat hij wandelen, speelt hij met broer en zus, kortom, zolang hij geentertaind wordt is het meer dan prima.

2 opmerkingen:

annava zei

Het gaat daar duidelijk zeer goed!

Anoniem zei

Ziet em staan, zo fier !!!

Kim