10 jun 2010

verbrand

 

Afgelopen vrijdag toen het bloedheet was, is Mats tweede graads verbrand over zijn 2 handpalmen. Hij was buiten op het gazon aan het rondkruipen en steunde plots op de vensterdorpel van zwarte aluminium. Ik zag direct dat er iets aan de hand was en rende naar hem toe. Maar toen was het jammergenoeg al te laat. Gelukkig waren we net het zwembad aan het opstellen en hebben we hem er direct ingezet. Ik was compleet van de kaart toen ik zag hoe zijn handen er uit zagen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit had gedacht dat een dorpel zo heet kon worden en voel me hier wel schuldig over. Maar dat is ook zoiets waar je niet meteen bij stil staat zoals een fornuis, kachel of frietketel. Daarna zijn we direct met hem naar spoed gegaan voor verdere verzorging. Ondertussen zijn we een weekje verder en gaat het al stukken beter met hem. De blaren zijn maandag opengeprikt en weggesneden en voorlopig komt er elke dag een verpleegster om hem te verzorgen. Het is alleen een hele kunst om hem dit verband aan te laten houden. Bij één handje hebben we na een paar dagen de vingers vrij gelaten, aangezien hij hier geen brandwonden had, zodat hij toch iets kon vastpakken, maar dit handje gebruikt hij dan ook om zijn ander verbandje los te wrikken. En dat heb ik met andere woorden deze avond al drie keer vervangen.
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Evy, zo erg! Ik kan geloven dat je van de kaart was. Ik werd er zelf niet goed van toen ik het las. Gelukkig herstellen kindjes goed he. En hij ziet er toch heel vrolijk uit op de foto's.

Groetjes,
Kim (C.)

ilse zei

Dat moet schrikken zijn. Hopelijk geneest alles goed.

Ina zei

een tip, laat het handje inpakken als een handschoen, zo met de duim vrij. Zelfs met het netverband kan je ruimte maken voor een duim door het open te trekken of een knipje
Veel beterschap!

Mira zei

Hopelijk genezen je handjes snel Mats!