20 sep 2007

dilemma

Sinds we in ons nieuwe huis wonen, kreeg ik elke week een paar uurtjes hulp van Marina, een hele toffe en bekwame vrouw. Maar sinds de dood van haar zoon, ging het niet meer en toen ben ik, na lang twijfelen overgestapt op de veelbesproken ‘dienstencheques’. Maar, wat een nest is dat! Ik wil eigenlijk nog geen woorden vuil maken aan de manier van poetsen want ik mocht al blij zijn als er daadwerkelijk iemand aan mijn deur stond. Ik kon telkens wel vervanging krijgen, maar dan had ik op een goed half jaar tijd al minstens 10 nieuwe personen het huis zien passeren. Ik heb lang (volgens sommigen véél te lang) op mijn tanden gebeten, maar voor mij is het nu wel genoeg geweest. Vanmorgen kreeg ik telefoon dat ze weer minstens 3 weken uitvalt. Vandaag moet ik beslissen of ik vervanging wil. Ik heb in ieder geval al voorgesteld om de vervanging gewoon te houden, INDIEN die er komt. Want ik weet het nog niet, gezien de slechte ervaringen. En ik heb idd ook wel 3 namiddagen per week vrij. Alhoewel ik vind dat ik mijn handen nu best al meer dan vol heb, is het misschien toch de overweging waard. Alleen is poetsen en strijken met 2 kinderen in huis niet hetzelfde als wanneer je kan doorwerken maar ik ben echt niet van plan om ze weg te brengen. Een klein dilemma dus.

2 opmerkingen:

Lieze zei

Ik weet niet hoe het bij jullie er aan toe gaat...
Maar peter heeft ook al dikwijls gezegd, zouden we geen poetsvrouw nemen...
Maar ik ben al een pietje precies op dat vlak... ik heb nie graag vreemden in men kot als ik er niet ben...
Enfin nu hebben wij het hier zo geregeld...
Ik ben de woensdag thuis, ik strijk voormiddag als de kinderen naar school zijn, ik strijk namiddag als de kinderen in bed zitten. en de poets is voor zondagvoormiddag en vliegen peter en ik er vollebak met zen tweeën in en op een paar uur is het achter de kiezen...
Dan kan peter namiddag gaan voetballen en hebben we de zaterdag vrij om iets leuks te doen of iets extra's zoals bijvoorbeeld ramen wassen of in de tuin werken...

Bij ons werkt dat prima... maar ja dat is nie overal haalbaar hè!

evy en co zei

Ik strijk meestal donderdagnamiddag een uurtje of 3 en zondagvoormiddag nog een twee tal uren, en de woensdag doe ik het verdiep wat de poestvrouw niet gedaan heeft. De vrijdagmiddag is dan voor boodschappen te doen en een beetje relaxed met de kinderen bezig te zijn. En dan heb ik ook nog niks extra's gedaan zoals de vensters buiten, want daar laat ik zo een poestvrouw niet aan beginnen eerlijk gezegd. Ik ben al blij als Mark de vuilnis doet en af en toe verder werkt aan ons huis, want daar kruipt ook nog massa's werk in. Hij werkt ook veel uren per week, ook dikwijls op zondag, dus echt haalbaar zou dat systeem bij ons niet zijn. En ik ben ook een pietje precies hoor, daarom vind ik een poestvrouw net fijn. Dat is heel onnozel, maar als ik weet dat ik het zelf moet doen, zou ik de hele tijd aan het vegen zijn. Maar omdat ik weet dat een poestvrouw komt, ben ik daar al wat gelatener in, voor mij werkt(e) dat beter.