10 sep 2007

einde tutjestijdperk???

Lenne is een echte tuttenfreak. En eigenlijk is hij dat pas geworden toen hij naar school begon te gaan. Ik denk dat het een beetje zijn 'troost' is. Vooral als hij moe is grijp hij direct naar zijn tut. En niet één tut, maar minstens drie. Een in de mond en een in elk hand. En stiekem sleurt hij die vieze dingen overal mee.
Ik ben al een tijdje aan t proberen om hem de tutjes af te leren, maar ik denk dat ik niet consequent genoeg ben en het voor een stuk misschien aan mij ligt. Toch wil ik dat hij het afleert want hij is toch al 4,5 jaar en het is geen zicht als je zo een 'grote' jongen met een tut ziet rondlopen. Dus zaterdagavond, hij was stout geweest (steen tegen timon gegooid) en toen heb ik hem als straf naar bed gestuurd zonder tut. Hij is zonder morren gaan slapen en dus dacht ik dat het hem gisteren ook zou lukken. Maar hij heeft geweend tot over 10 uur. UIteindelijk heb ik nog een verhaal gelezen en is hij zo in slaap gevallen. Vandaag weer het zelfde liedje, om 9 uur lag hij nog te wenen om zijn tut, hij valt niet in slaap, zegt hij.
Mijn hart bloed weer, en Mark vind dat we niet moeten toegeven, dus volgt er een kleine discussie. Als compromis volgt: alle tutjes de vuilbak in, en zijn lieverlingstut krijgt hij terug, enkel en alleen nog in bed om te slapen. Van het moment dat we hem in de keuken of living zien, gaat ook dit tutje weg. Misschien was ik weer te toegeefelijk en had ik moeten doorzetten?

2 opmerkingen:

Lieze zei

Wij gaan Cem en Cobe ook hun tutjes "proberen" af te pakken met sinterklaas!
Maar ik vind ze zo klein!
Dus wil ik ook eerst beginnen met thuis door de dag geen, want nu gaan ze gewoon de lade in en ze pakken hun tutje...
Dus ik wil ook nog 1 tutje voor in bed...
Ik vind het zo erg voor hun, hunne steun en toeverlaat!
Maar in de creche en school hebben ze hun tut ook nie, enkel als ze verdrietig zijn...

Zielig hè!

Maar ja ge kunt ze die tut nie laten houden hè! Ook voor hun spraak enzo...

Enfin succes!

Beke zei

jelle heeft zijn tutje enkel nog om te slapen. of als hij echt kapot is maar meestal heb ik m dan nie eens bij en moet hij zich zo redden.
aan de sint meegeven wil ik niet omdat ze dat ooit met mij gedaan hebben en ben nog altijd boos op m :p.
nee, hij gaat wel eens groot genoeg zijn om ze te laten. als hij naar het 1ste leerjaar gaat zal t vanzelf gedaan zijn.
hij geeft ze mij ook netjes als ik zie dat m ze toch stiekem uit de kast gehaald heeft. hij denk dat als m in zijn mond zit, dat ik m nie zie wrs. hihi

mss is de truk die je nu toepast voor jullie wel de beste. maar volhouden e. die regel geldt overal ;o)