4 sep 2007

lieve kleine maanvis


Ik vind het heerlijk om s'avonds na een lange dag een lekker warm badje te nemen, dus schonk ik er bij de inrichting van mijn badkamer ook extra aandacht aan. Ik vond het wel een leuk idee om vanuit mijn bad naar een aquarium te kijken, want dat heeft iets rustgevend. Maar welke vissen? Ik geef toe dat ik er helemaal niet veel van ken, ik ben begonnen met een meervalletje en daarbij had ik twintigtal kleine guppys gezet. Maar elke morgen telde ik minstens 2 guppys minder. En mijn meerval bleef mooi in een hoekje schuilen. Waar bleven mijn visjes toch??? Wat ik niet wist was dat die meerval 's nachts op restaurant ging en wel erg verse vis prefereerde. Toen ik nog maar 2 van die kleine visjes overhad, ben ik onze Bourgondiër gaan terug brengen naar de plaats van herkomst (gelukkig wilden ze hem nog terug) en heb ik hem ingeruild voor 2 lieve maanvisjes. Ondertussen had ik ze al 2 jaar. Maar vandaag is het vrouwtje heengegaan, ze lag levensloos op de bodem te drijven. Op aanraden van Tanja heb ik haar niet door het toilet gesjast, want bij haar zijn ze 3 keer teruggekomen. Ik moet er niet aan denken, elke keer als je de deksel van de wc opheft, een maanvis zien bovendrijven. Lenne liet het gelukkig allemaal niet zo aan zijn hart komen. Toen ik vroeg of hij haar morgen in de pan wou met wat kruiden op was het hem ook goed. Ik vind het jammer, ik ga zo snel mogelijk een nieuwe halen, voor het mannetje, zodat hij niet eenzaam wordt zo alleen in dat grote aquarium...ze maakten dikwijls ruzie, maar hij zal haar toch wel missen...en ik ook.

1 opmerking:

Lieze zei

haha, in de pan met wat kruiden!
foei evy, subiet droomt lenne ervan!
Nie zagen als em gene vis wil eten hè!
hahaha
Inderdaad wel goed idee die aquarium in de badkamer...
Daar is het voor ons te laat voor nu... onze badkamer was eigenlijk ook vrijwel één van de eerste dingen ingericht!