3 sep 2007

verven


Een maand geleden ben ik begonnen met het verven van mijn kastdeurtjes, maar ik ben even stilgevallen. Een huis bouwen kan leuk zijn, maar eerlijk gezegd, komt het me af en toe de keel uit want er lijkt nooit een einde aan te komen. Ik ben nochtans met goede moed begonnen, de keukenkastjes waren na 3 weken klaar, sommige deurtjes heb ik wel 4 keren opnieuw gedaan om geen strepen en oneffenheden te hebben. (er zijn er nog wel, maar soit) Mark had zelfs een systeempje uitgedokterd om het me gemakkelijk te maken, maar toch...39 deuren in totaal, enkel de bovenverdieping, ge krijgt van minder de mismoed. Ik weet dus nog wat te doen als ik me verveel, (wanneer heb ik daar tijd voor???) nog 22 te gaan... Maar ik wil dat het vooruit gaat, ook al is het heel langzaam, ik ben stillaan moe gekeken naar de mdf en osb in de woonkamer, het is zo ongezellig en het begint ook vies te worden. In het weekend zijn we al een keertje naar parket gaan kijken, maar dat is iets voor later, vééél later. Geduld is een schone deugd, maar niet meteen mijn beste eigenschap.

3 opmerkingen:

Lieze zei

och evy! Ik ken er alles van!
Wij wonen van augustus nu 3 jaar in ons huis!!!
De mensen kunnen nog steeds onze voordeur niet in!
Nu zijn eindelijk de muurkappen klaar,... hebben tot nu toe planken met stenen op gelegen...
Normaal gezien wordt eind deze week de eerste laag op de vrijstaande muur gezet, dan 3 weken later wordt die dan bepleisterd en dan kan eindelijk de loopbrug komen en kunnen de mensen door de voordeur binnenkomen en niet meer langs de kelder!!!

evy en co zei

ja, frustrerend soms hé, wij moeten ook nog een heel deel echte dringende werken doen, zoals muurbekledingen buiten, onze riolering werkt van geen kanten meer, (alles moet 6 meter omhoog gepompt worden) en dat kost allemaal zoveel geld, en dat duurt de laatste tijd een eeuw voor je dat bij elkaar hebt, zeker nu ik minder werk en daar heb je dan nog niet eens echt plezier van als het af is,want je 'ziet' het niet terwijl ik al 2 jaar droom van een mooie houten vloer maar dat is natuurlijk minder belangrijk. Ach, ja, we zullen ons maar content stellen met wat we hebben.

Lieze zei

dat is...
Het gaat niet allemaal tegelijk...
En zo gelijk ge zegt, daar maar iets leggen wat uw budget wel aankan, maar dan daar 20 jaar op moeten kijken, dat is ook niks hè!

Daarom, het duurt wat langer eer het er komt, maar als het er is... is het ook meteen wat we wouden!!!