10 okt 2007

1-0

Ga GEEN MACHTSTRIJD met je kind aan, je bent bij voorbaad verloren. Een belangrijke opvoedkundige regel.
Toch kan ik het héél soms niet laten, haha, al was het maar om Lenne zijn geestige reacties soms.
Zoals gisteren in de auto, we waren op weg naar huis en hij was me weer eens aan het uitdagen…

LENNE: mama, kijk, ik geef Roos dit lego-blokje (hij weet dat hij geen kleine blokjes aan Roos mag geven, want ze steekt alles in haar mond en ik kon het natuurlijk niet afpakken).
MAMA: doe maar, maar als we thuis zijn, doe ik al je speelgoed weg
LENNE: pff, dan steek ik je werk in brand
MAMA: (licht ironisch) mmm, zo echt erg zou ik dat niet vinden..
LENNE: dan brand ik je huis af, en gaan papa en ik ergens anders wonen, en jij moet buiten in de donker slapen
MAMA: je weet toch dat ik huisjes kan tekenen, en dan bouw ik gewoon een nieuw
LENNE: nee, mama, dat gaat niet, want je werk is toch afgebrand
MAMA: 1-0

Geen opmerkingen: