14 okt 2007

het hoofd koel houden

Het was een druk weekend. We moesten op wel 4 plaatsen zijn, voor etentjes allerhande. Rudi en Ann hun inzegening in het nieuwe huis, mijn nonkel die na 5 jaar werken in Washington DC terug naar Belgie komt, een tante van Mark die ons heeft uitgenodigd op een 37gangen diner...
Met twee kinderen op tijd én netjes op zo een gelegenheden komen, verloopt hier niet altijd even vlotjes.....
Zoals vrijdag. Ik had een afspraak bij de dokter om 6 uur want Roos was grieperig en Lenne zit nog met zijn vervelende terugkerende mosselwratten. Mark had vrij, of ja, was een dagje ziek, en dat gaf ons de gelegenheid om een uurtje naar de ikea te gaan (foei) want anders geraken we er echt nooit. Lenne wou naar speelland in Ikea. Dat was prima. Na een uur ronddolen, (en dingen kopen die we niet nodig hadden en waar we eigenlijk voor kwamen laten liggen) richting dokter. Ik zit in de wachtzaal met mijn twee keuters.....een vervelende stank. Ik ruik onder mijn schoenen. Niks. Ik ruik aan Roos: een kakpamper. Ineens zegt lenne: ik ook. WAT IK OOK? Lenne:Ik heb ook kaka in mijn broek. En daar sta je dan, met twee kids, allebei met een kakbroek. Lenne heb ik terug in de auto gezet. Roos heb ik mee binnen genomen. Baby's met kakpampers zijn dan nog 'aanvaardbaar'. Wat blijkt, lenne had in speelland niet durven vragen aan die vreemde mevrouw of hij naar het toilet mocht. En niet beter geweten dan in zijn broek te doen. Om half 7 moesten we bij Rudi en Ann zijn, en dat is niet echt gelukt. Nu kunnen we er om lachen, maar op zo een moment weet je even niet waar je hoofd staat, haha

Geen opmerkingen: