2 sep 2008

goed

De eerste schooldag is alweer een feit en is voor lenne ook bijzonder vlot verlopen. Zijn vriendjes zag hij in de vakantie al meermaals, dus het was geen blije weerziens na 2 lange zomermaanden. Ik ben speciaal een uurtje later gaan werken, zodat ik mee kon om hem te brengen. Aangekomen op school heerste een vrolijke sfeer, de oudervereniging stond klaar met fruitsapjes en koffie, de schutterij was vertegenwoordigt en er klonk muziek over de speelplaats. Voor lenne niet te veel gedoe, hij ging gewoon de speelplaats op al was het een andere schooldag en zo moet het ook. Vertederend om te zien hoe sommige kleinere kleuters aan het huilen waren aan de poort. Ja, ook voor mij zal september 2009 een beetje anders zijn, Roosje zal dan voor het eerst naar school gaan en Lenne zet de stap naar het eerste leerjaar. Maar laten we eerst maar eens dit schooljaar afmaken!
Toen ik hem later op de dag enthousiast vroeg hoe zijn eerste dag was geweest, antwoordde hij weer met de weloverwogen woorden: ‘goed’. Dan nog maar enkele vragen, waar ik telkens een antwoord kreeg van maximum 3 woorden. Ja, ook dat is niet veranderd ten opzichte van vorig jaar. Ik besluit daaruit dat alles ‘goed’ is gegaan.

Geen opmerkingen: