7 okt 2008

verkeersborden

Lenne is op dit moment gefascineerd door verkeersborden.
Ik moet van elk bord dat we onderweg tegenkomen de verklaring geven. (voor mij trouwens nog eens een goede oefening, zeker na het voorval in Leuven :-))
Mama, wat is dat rood bord met die lettertjes?
S'avond komen we thuis, Lenne neemt een blad papier en schrijft 'STOP', zonder fout.
Hij komt voor me staan, en zegt, mama , je moet hier stoppen.
Ik vond dat toch knap, meer dan zijn naam heeft hij nooit leren schrijven.
Hij begint trouwens met en meer geinteresseerd te worden in woordjes schrijven. Toch ben ik er geen voorstander van, want ik leer het hem waarschijnlijk verkeerd aan, waardoor het straks misschien moeilijker wordt om het af te leren. Ja, stillaan wordt hij klaar voor het eerste studiejaar.

5 opmerkingen:

Lieze zei

nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar dat voorval in leuven???

evy en co zei

Awel, ik was zo fier als een gieter dat ik mijn auto recht voor het kot van mijn zus had kunnen parkeren want ik ken niet zoveel in Leuven. En ik was net tegen mijn andere zus aan het stoefen dat ik over een 'inwendig' gps beschik, haha. Met dat we uitstappen, stopt er een combi-buske van de politie.
Mijn zus vraagt zo heel 'uit de lucht gevallen aan die agent: we mogen hier toch staan hè?
Dan lees dat bord maar eens wat hier staat!! WIj heel stillekes afdruipen. Tuurlijk 'verboden te parkeren' Hij heeft daar minstens 10 auto's op de bon gezet en wij hadden chance dat we geen minuut eerder daar waren, want dan waren we er ook bij geweest.

Lowie, Amelie, Davy & Birgit zei

Inderdaad! zelfs ik ben nieuwsgierig naar dat voorval in Leuven???
en Lenne doe zo verder! Je bent een pienter kereltje.

Lowie, Amelie, Davy & Birgit zei

Jullie waren dus druk aan het kletsen onderweg en hebben niet goed op de verkeersborden gelet.
Door hoeveel rode lichten ben je gereden??
Ik ken dat. Als ik met die desbetreffende zus in de auto zit wordt er zoveel geklets dat ik zelfs de verkeersregels aan mijn laars lap. :-)

evy en co zei

wij hebben zelfs héél goed opgelet!
Als ik mijn pa zijn wegenuitleg had moeten volgen dan waren we ergens in planckendael uitgekomen. Het begon al met de verkeerde afslag. We hebben dan maar ons neus gevolgt en ondertussen een beetje gewindow-shopt in de auto over de bontgenotenlaan etc., wisten we direct welke winkeltjes ze daar hadden, zonder zere voeten te krijgen:-) Verkeersborden zijn op zo een moment niet zo interessant