23 apr 2009

lenne geeft de fles

 

Als een baby huilt, dan kunnnen ze een moeder vanalles wijsmaken. Dat heb ik de laatste weken zo toch ondervonden. Mats huilt véél en dus gingen we twee weken geleden langs de kinderarts om hem na te laten kijken. Net als bij Roos en Lenne is zijn maagklepje nog niet volledig gesloten en daardoor komt zijn melk steeds weer omhoog en dat geeft een heel irriterend gevoel. Maar de kinderarts vond ook dat zijn gewicht niet snel genoeg evolueerde. Reflux kindjes komen meestal te veel bij en hij kwam maar lichtjes bij.
Ik zag geen problemen in mijn borstvoeding, maar soit, omdat na een week nog geen verbetering was met de zantac, begon ik toch een beetje te twijfelen en stelde de KA me voor om af te kolven zodat ik exact kon zien of ik melk genoeg had. Ik vind kolven vreselijk, ik voel me dat net een melkkoe, maar voor uw kind doet ge dat dan maar gewoon. Met moeite kreeg ik een bodemke van de fles gevuld. Grote paniek, mijn kind heeft al 2 weken honger. (klopt helemaal niet, afkolven geeft niet hetzelfde beeld)Dezelfde avond haal ik al poedermelk (dik tegen mijn goesting) en begin ik te kolven en aan te leggen bij elke kik. Omdat ik ergens niet vond dat Mats er mager uitzag, besloot ik toch de vroedvrouw terug op te bellen die Mats de eerst weken heeft opgevolgd zodat ze hem nog eens kon wegen want dan krijg je het enige juiste beeld. Hij was zelfs een halve kilo bijgekomen op 10 dagen, hij kreeg dus niet te weinig maar eerder teveel melk binnen de laatste week en nu moest ik terug beginnen afbouwen en zeker die poedermelk bij de kippen gooien. (is nog moeilijker te verteren)
Ondertussen luister ik naar niemand meer en doe wat ik denk dat het beste is, zonder mijn kop gek te laten maken, en dat helpt! Mats is rustiger dan al die weken voordien. Toch erg hè, al zoveel ervaring met de eerste twee, maar toch, moesten ze me gezegd hebben van een uur op mijn kop te gaan staan, zodat Mats minder zou schreeuwen, had ik het ook gedaan. Ik zal het maar op de vermoeidheid steken.
In ieder geval, Lenne heeft eens een fleje (afkegolfde) melk mogen geven en fier dat hij was!
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

PAnnouk zei

Goh het is toch heel wat, zo een derde rakkertje erbij! Soms zwijmel ik nog eens weg bij de gedachte nog 1 keer zwanger te zijn, nog een keer een babytje, nog een keer ... maar nog een keer vermoeidheid, een huilbaby, ... daar sta je niet altijd bij stil! Blijf je moedergevoel volgen, je doet dat goed.

Ilse zei

Bij ons was het pas na een paar maand dat zoonlief heel lastig werd, niet willen liggen, heel slecht slapen, ... Het verdikt was ook reflux maar de zantac had niet al te veel succes. Uiteindelijk heeft Losec soelaas gebracht. Zo'n bumbo stoeltje heeft ook dienst gedaan. Vanaf een maand of 4 ging zoonlief af en toe in dat stoeltje (zo zat hij recht) want je moest niet proberen om hem in het park te leggen. En de relax heeft ook dienst gedaan ...
Sinds vorige week zijn we losec af ... en Nand -ondertussen 10 maand- lijkt er geen last meer van te hebben.
Succes, volhouden en af en toe de twee oudsten eens uitbesteden zodat je zelf ook kan bijrusten.

Ina zei

Er is nog een betere manier voor borstvoedingsmama s om te zien of hij genoeg drinkt Haal een babyweegschaal ( apotheek of mutualiteit lenen die uit voor geen geld) Weeg het kindje voor en na de voeding ( gewoon met kleren aan) en je weet exact hoeveel hij gedronken heeft. Vond het altijd een hele gerustelling. Die dokters komen altijd maar aandraven met flesjes.
Volg je gevoel!

Nathalie zei

Ik heb dat ook gekend! De mensen zeggen zoveel en je hebt gelijk, zelfs met ervaring, het is toch moeilijk. Wie geloven, wat doen, naar wie luisteren?
Groetjes aan jullie 5jes!