22 jun 2009

druk

Als ik het nieuws hoor zoals vandaag, een baby die per ongeluk achtergelaten wordt in de auto en sterft van uitdroging en hitte, dan grijpt me dat naar de keel. Wat moet er door die moeder zijn heengegaan bij het aanzien van haar dood kind? Het was simpelweg 'vergeten' door de vader. Vergeten, omdat we met zoveel dingen tegelijk bezig moeten zijn. Druk, druk, druk... Hoe vreselijk het ook is, ik kan me ergens wel voorstellen dat zoiets kan gebeuren...Moeten we ons miscchien toch geen vragen stellen over de maatschappij waarin wij leven? Dit is uiteindelijk toch al het zoveelste geval. Ik stond daarom ook stil bij mijn eigen situatie. Straks moet ik ook terug 3/4 aan het werk en 3 kinderen ophalen op 3 verschillende plaatsen,pff. lenne gaat hele dagen naar school, Roos halve dagen en Mats gaat naar de onthaalmoeder. Niet simpel om dat allemaal te combineren, zeker niet omdat we ook nog constant moeten gaan wisselen met auto's( omdat Mark geen achterbank in zijn auto heeft). Ik krijg het soms al benauwd als ik er aan denk dat het korter bij komt. Waarschijnlijk ben ik niet de enige in zo een situatie maar ik kan me er mijn hoofd over breken hoe ik dat allemaal moet gaan organiseren. Ik had niet verwacht (of toch??) dat een derde kind zoveel drukker ging zijn als twee maar vindt het, voorlopig althans, een veel moeilijkere aanpassing als van één kind naar twee. Alsof ik soms het overzicht kwijt geraak. Niet zozeer thuis, alhoewel het hier ook wel een heksenketel is af en toe, maar vooral als je even buitenshuis iets wil gaan doen, zoals naar de winkel gaan ofzo. Wat daar soms allemaal bij komt kijken, niet te doen. Uiteindelijk zal dat ook wel weer allemaal loslopen en zijn routine vinden, het zal weer even tijd nodig hebben en misschien eens een paar dagen goede nachtrust, wat mijn wallen alleen maar ten goede zal komen.

Geen opmerkingen: