21 jan 2007

bezoekje bij de Osteopaat

Vrijdag bij de Osteopaat langsgeweest met Roosje. Het was best wel vreemd. Het eerste wat hij zei was dat ik eerst beter eens kon lanskomen, want mijn lever zou niet goed functioneren. Dat zag hij aan de donkere kringen aan mijn ogen. (iets wat ik al jaren heb en tevergeefs probeer te verdoezelen, het zou leuk zijn als hij het op een ,twee, drie opgelost kreeg, zoals hij zei, bespaard mij weer hopen aan make-up, hihi)
En dat was meteen ook het probleem bij Roos, haar lever en haar dunne darm zou nog niet volgroeid zijn en aangezien ze mijn dochter is, zou dit een beetje erfelijk zijn en altijd een hekelpunt blijven. Vervolgens moest ik haar met een hand vasthouden en in mijn andere hand kreeg ik staaltjes met bepaalde vloeistoffen in, en die hand moest ik in de lucht houden en vervolgens moest ik die hand omhoog drukken terwijl de osteopaat tegendruk gaf. Als ik niet genoeg kracht had dan was ze ergens allergisch voor of was dat een zwak punt. Allemaal heel vreemd, en de vraag blijft natuurlijk of dit wel allemaal wel wetenschappelijk bewezen is, of ligt dit nu aan mij?
Maar als het over uw baby gaat, wil je natuurlijk alles proberen, als het maar helpt. En het voordeel is dat ze geen medicijnen moet innemen. Ik moet extra kruiden slikken (omdat ik bv geef), en ze moet een zalfje van bachbloesem op haar navel smeren (ja, inderdaad.... raar). En we zullen zien of het verbeterd, binnen 3 weken moet ik nog eens terug gaan met haar en maak ik ook meteen een afspraak voor mezelf.

2 opmerkingen:

PAnnouk zei

raar, maar als het je een goed gevoel geeft ... ga je gang!

ik zou misschien tegelijkertijd toch ook gokken op de wetenschappelijke geneeskunds ipv 3 weken af te wachten en te blijven sukkelen.

succes he meid!

saarrah zei

Mijn zus gaat ook bij dezelfde als jij .Het schijnt een hele goede ostheopaat te zijn .Je moet inderdaad wel wennen aan de alternatieve manier van werken .Veel succes!