23 jan 2007

oudercontact lenne, oei oei...

Vandaag had ik een afspraak me juf. Miet, Lenne zijn juf.
Ik had me bijeengenomen en was met Roos naar school gewandeld.
Alles was goed met hem, hij is alleen ontzettend DRUK, maar zo kennen we hem.
Het was soms zelfs zo, dat als iemand iets 'uitgespookt' had en de juf vroeg wie dat gedaan had, dat de kindjes al automatisch 'LENNE' riepen ook al zat hij er voor niks tussen.
Net zoals thuis vraagt hij ontzettend veel aandacht, ook negatieve aandacht en dat mag natuurlijk niet. (kindjes pijn doen, zijn rommel niet willen opruimen...)
Ik zou het al fijn vinden als hij een klein beetje op zichzelf kon spelen (en daar bedoel ik niet alleen voor de tv plakken mee). Meestal moet papa altijd 'meespelen', maar dat kan natuurlijk niet de hele tijd en dan wordt hij boos. En ook voor mij, want Roos vraagt ook aandacht, voorlopig zelfs nog heel veel aandacht. Het werd m.a.w tijd dat er een zusje bij kwam, zodat hij leert rekening houden met andere kindjes en een beetje 'zelfstandig' leert worden. Maar hij was langs de andere kant ook fier op zijn zusje, de kindjes mochten vandaag één voor één iets in de microfoon zeggen in de klas en het enige wat hij te zeggen had was: ROOS, hi hi....
Ik hoop dat ik mss een leuke hobby voor hem vind zodat hij zich eens echt kan uitleven en zijn energie kwijt kan, zoals zwemmen, of een andere sport.

Geen opmerkingen: